Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4 Ιουλίου η προγραμματισμένη συνάντηση με το Γενικό Γραμματέα Πρόνοιας, του υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Γ. Κατριβάνο.
Συμμετείχαν τα μέλη του Δ.Σ. Εμ. Αχλαδιανάκης, Ευγ. Ανανιάδου, Έλ. Νικολαντωνάκη, Γ. Χαβάκης, Αικ. Πατσώνα, Κ. Βαρβεράκης, Αικ. Καντεράκη και ο νομικός σύμβουλος Αν. Παπαγγέλου.
Ο Γενικός στην έντονη παρέμβαση της ΟΠΟΤΤΕ για την περικοπή των επιδομάτων είπε ότι από το Υπουργείο λείπουν 40 - 50 ακόμα εκατομμύρια για να συγκεντρωθούν 170 εκ, τα οποία είχε ήδη κόψει ο Προϋπολογισμός. Αν δε βρεθούν τα εκατομμύρια αυτά, μέχρι το τέλος του έτους, θα πρέπει να κόπούν περισσότερο τα επιδόματα, ακόμη και αυτά που χορηγούνται.
Τα μέλη διαμαρτυρήθηκαν γιατί δεν είχε ενημερωθεί κανένας σε καμμία περίπτωση και από καμμία διαβούλευση για την περικοπή και ενώ σε προηγούμενη συνάντηση με το υπουργείο Οικονομικκών δεν είχε τεθεί τέτοιο θέμα.
Σε παρατηρήσεις για τα εκκαθαριστικά που λαμβάνου οι τρίτεκνοι και (αν) τους ζητούν χρήματα πίσω, δεν θάπρεπε να επιστρέφονται αλλά να συμψηφίζονται με τις καταβαλλόμενες νέες αποδοχές.
Στην πρόταση να κοπεί το τριτεκνικό επίδομα από τους έχοντες και κατέχοντες κατά τεκμήριο, ήτοι για τους πραγματικά εύπορους, με εισόδημα πάνω από 100.000 ετησίως, με παράδειγμα συγκεκριμένους Εφοπλιστές και Βιομήχανους, ώστε να υπάρχει επάρκεια κονδυλίων για όσους πραγματικά έχουν ανάγκη, απάντησε ότι τέθηκε το ζήτημα αυτό με την μηχανοργάνωση και στην καταγραφή των τριτέκνων ο ΟΓΑ αναφέρει ότι είναι μικρός ο αριθμός των πλούσιων (πάνω από 45.000 ευρώ ετησίως) τριτέκνων και συνεπώς το εισοδηματικό κριτήριο δεν ωφελεί, αφού ένα εισοδηματικό κριτήριο στο ύψος των 100,000€ θα απέδιδε μόλις 5.000 € ετησίως.
Τέθηκε επίσης ότι η Ιδιότητα πολυτέκνου είναι ισόβια, αλλά του τρίτεκνου δεν είναι. Συνεπώς, το νόμιμο θα ήταν, χωρίς μάλιστα κόστος για το Δημόσιο, να διατηρείται η ιδιότητα του τριτέκνου ισοβίως. Με τα ηλικιακά όρια του ενός τέκνου αδικούνται οι τρίτεκνες οικογένειες, αφού βρίσκονται ολόκληρες οικογένειες να μην μπορούν τελικά να κάνουν χρήση των διατάξεων για προσλήψεις, Εισαγωγικές Εξετάσεις κ.λπ., απλώς και μόνον επειδή ένα από τα παιδιά της οικογένειας υπερέβη το ηλικιακό όριο! Ο Γενικός δε δεσμεύθηκε ότι θα το ικανοποιήσει, αλλά δεσμεύθηκε να το εξετάσει με το Υπ. Οικονομικών και να απαντήσει, θα εισηγηθεί μάλλον θετικά, εάν δεν έχει καμμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση για το Δημόσιο ενώ, εάν έχει οικονομική επιβάρυνση δεν πρόκειται να γίνει.
Τέθηκε το ζήτημα της Υπηρεσιακής Μεταχείρισης των υπαλλήλων του Υπουργείου Υγείας και άλλων υπουργείων (μετατάξεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις), και ελέχθη ότι υπάρχει ήδη νόμος ο οποίος έχει περιορίσει την εξαίρεση των μετακινήσεων – μεταθέσεων - μετατάξεων (από πολιτικούς διοικητικούς υπαλλήλους) μόνο εις βάρος των ενστόλων Υπαλλήλων, εντάσσοντας στην ειδική μεταχείριση το σύνολο του προσωπικού του Υπουργείου Υγείας, μεταξύ των οποίων και τους υγειονομικούς υπαλλήλους. Στο θέμα αυτό επιφυλάχθηκε να μας το γνωστοποιήσει μέσω της κ. Νομικής Συμβούλου του Υπουργείου.
Τέθηκε το ζήτημα του ορίου των 25 ετών (εάν το παιδί είναι φοιτητής) και είπε ότι έχει ήδη επεκταθεί, μετά την υπέρβαση του οποίου χάνονται τα ελάχιστα βοηθήματα που έχουν οι τρίτεκνοι, αλλά ήδη έχει επεκταθεί το όριο του 25ου έτους αναλόγως σπουδών ή στρατεύσεως. Και πάλι, επειδή αυτή την νομοθετική ελάφρυνση και βελτίωση δεν την είχε κοινοποιήσει κανείς, δεσμεύθηκε να μας την γνωστοποιήσει μετά από έρευνα με την Νομική Σύμβουλο του Υπουργείου.
Τέθηκε εκ νέου το ζήτημα της ισόβιας τιμητικής σύνταξης, μετά την διακοπή της καταβολής του τριτεκνικού επιδόματος, ακριβώς όπως και στους πολύτεκνους, είναι όμως οικονομικό θέμα και «δεν το συζητά», όπως μας είπε ο κ. Γενικός.
Τέθηκε το θέμα της επιδοτήσεως του τρίτεκνου, έως τα 8 έτη και όχι έως τα 6 έτη όπως σήμερα, με το σκεπτικό της επιδοτήσεως έως την αποφοίτηση από το Δημοτικό Σχολείο. Το ζήτημα ήταν οικονομικό και πάλι ήταν επιφυλακτικός.
Τέθηκε το θέμα της εισαγωγής στα ΙΕΚ, με παράδειγμα τα ΙΕΚ του ΕΚΑΒ, όπου δεν υπάρχει ειδική πρόβλεψη ποσοστού εισακτέων από τους τρίτεκνους.Το θέμα αυτό είπε ότι θα το μελετήσει επειδή είχε την εντύπωση ότι στα ΙΕΚ εισάγονται και ειδικές κατηγορίες.
Τέθηκε ότι η Επιτροπή Οικογένειας στην οποία υπάρχει μέλος της ΟΠΟΤΤΕ, πλην όμως δεν έχει ποτέ συνεδριάσει (εξ όσων γνωρίζουμε) και δεν έχουμε κληθεί ούτε μία φορά. Ζήτησε να γίνει απευθείας επαφή στη Διεύθυνση Οικογένειας.
Τέθηκε ότι η καταβολή του εφ’ άπαξ βοηθήματος ύψους 2.000€ καταβάλλεται με καθυστερήσεις έως και 8 μηνών από τον ΟΓΑ, κάτι παράλογο, αφού ούτως ή άλλως έχει σταλεί το ποσόν από το Υπουργείο εκ των προτέρων. Ο Γενικός είπε ότι εάν υπάρχει η καθυστέρηση, μπορεί να οφείλεται στον ίδιο τον τρίτεκνο και ότι θα πρέπει «να τηλεφωνείτε στον ΟΓΑ» για να ρωτούμε τι συμβαίνει ανά περίπτωση, ενώ μας παρέπεμψε στον καθ’ ύλην αρμόδιο Αντιπρόεδρο του ΟΓΑ.
Τέθηκε το θέμα ότι οι τρίτεκνοι ΕΛΛΗΝΕΣ που έχουν λείψει για δέκα έτη και επιστρέφουν στην Ελλάδα, εκ παραδρομής εμπίπτουν στην διάταξη που απαιτεί δεκαετία για την χορήγηση στους αλλοδαπούς, του εν λόγω πολυτεκνικού επιδόματος. Μας ελέχθη ότι ο σκοπός του Νομοθέτη είναι να ΜΗΝ το λαμβάνει κανένας εκτός Ελλάδος, ακόμη και Έλληνας και ότι ενδεχομένως να ερχόταν εδώ ο Έλληνας από το εξωτερικό μόνον για να αρχίσει να εισπράττει το τριτεκνικό επίδομα και μετά να ξαναγύριζε στο εξωτερικό και τα χρήματα αυτά να χάνονταν στο εξωτερικό.
Μας ελέχθη από τον Υπουργό ότι πλέον στη Διαβούλευση θα βγαίνουν όλα τα Ν/Σ, θα πρέπει να παρακολουθούμε τακτικά τη Διαβούλευση των Νομοσχεδίων ώστε να ενημερωνόμαστε, επειδή δεν είναι δυνατόν να μας γνωστοποιείται κάθε νέος Νόμος που συζητείται. Στις διαβουλεύσεις θα πρέπει να συμμετέχουμε και να εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας.
Κλείνοντας, εκ νέου μας τόνισε ότι ΔΕΝ δεσμεύεται για τίποτε, μόνον ότι θα μελετήσει τα τεθέντα ζητήματα. Νέο ραντεβού όποτε ζητήσουμε θα το έχουμε, αλλά δεν όρισε ημερομηνία.
Από το blog της ΟΠΟΤΤΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου